پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119349
گزارش دانا از شباهت هاي 2 رئيس جمهور؛
نشانه هاي حرکت روحاني در مسير احمدي‌نژاد/ رئيس جمهور يازدهم هم مسير گذشته را مي رود؟
تاریخ انتشار : 1393/08/04 09:18:03
نمایش : 1696
يکسال و چند ماه از آغاز به کار روحاني در دولت مي گذرد و رفتار و گفتار وي تفاوت بسياري با آنچه که پيش از انتخابات 92 از زبان وي مطرح مي شد، دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بيست و چهارمين روز از خرداد ماه سال گذشته بود که با برگزاري انتخابات رياست جمهوري مشخص شد که حسن روحاني براي يکدوره 4 ساله بايد جاي محمود احمدي نژاد را در جايگاه رياست جمهوري گرفته و سکان هدايت کشور را در دست بگيرد. روحاني نيز در اين مسير دولت خود را دولت تدبير و اميد نام نهاد تا به اين صورت مردم را به آينده کشور اميدوار کرده و در اين راه نيز قول داد تا روند طي شده در دوران احمدي نژاد و فراز و نشيب هاي به وجود آمده در کشور را جبران کرده و مردم ديگر شاهد چنين رفتارهايي نباشند.

 

اين در حالي است که يکسال و چند ماه از آغاز به کار روحاني در دولت مي گذرد و رفتار و گفتار وي تفاوت بسياري با آنچه که پيش از انتخابات 92 از زبان وي مطرح مي شد، دارد.

 

نشانه اول- تقابل با مجلس

 

يکي از رفتارهاي مورد انتقاد احمدي نژاد در طول دوران رياست جمهوري به خصوص در دوران دولت دهم، تقابل وي با مجلس بود.  احمدي نژاد بارها و بر سر مسائل مختلف رودروي مجلس شوراي اسلامي ايستاد و همين مسئله سبب شد تا چالش هاي بسياري ما بين مجلس و دولت دهم به وجود آيد. حتي گاهي اوقات احمدي نژاد قانون هاي تصويب شده از سوي مجلس را نيز اجرايي نمي کرد تا بدين صورت مخالفت خود را با اين قوه نشان دهد. حالا اين روزها نيز گويا حسن روحاني قصد دارد پاي در همان مسير بگذارد. يکي از نمونه هاي بارز اين مسئله نيز ماجراي تصويب قانون امر به معروف است که از سوي مجلس در حال تصويب است اما دولت به مخالفت با آن پرداخته و حتي در سخنراني رئيس جمهور در جمع مردم زنجان نيز اين مسئله به وضوح قابل مشاهده بود.

 

نشانه دوم- شباهت در گفتار

 

احمدي نژاد همواره لحني تند و گزنده را در پيش مي گرفت و استفاده از عبارت هاي کنايه آميز از جمله حربه هاي رئيس دولت دهم براي پيشبرد اهداف بود. حالا اين روش رئيس جمهور سابق کشورمان گويا به حسن روحاني نيز سرايت کرده و گفتار رئيس جمهور دولت يازدهم را نيز تحت تاثير قرار داده است. نمونه بارز اين مسئله نيز استفاده از عبارت کنايه آميز توبه حر بود که در سخنراني شهر زنجان بکار گرفته شد.

 

نشانه سوم- بازگشت "بگم بگم ها"

 

بگم بگم، تيکه کلامي بود که از محمود احمدي نژاد در مواجهه با فساد برخي افراد به يادگار باقي ماند. رئيس جمهور سابق کشورمان هر کجا از طرف مقابل خود سوژه اي در دست داشت، با جمله بگم بگم، به تهديد وي مي پرداخت. اقدامي که در بسياري از موارد نيز بدون افشاگري و مطرح شدن مسائل پشت پرده به پايان مي رسيد. اما حالا گويا دولت روحاني و يارانش نيز اين رويه را از احمدي نژاد به ارث بردند. اين روزها هر جا مصاحبه اي از اطرافيان روحاني منتشر مي شود، در آن از صبر حسن روحاني و سکوت وي سخن به ميان مي آيد. اين در شرايطي است که به نظر مي رسد روحاني و يارانش نيز در همان مسير گذشته قدم بر مي دارند و تنها تفاوتي که بگم بگم هاي دولت روحاني با گذشته داشته اين است که لحن عبارت هاي مطرح شده نرم تر شده است.

 

با توجه به اين شرايط هر روز که بر عمر دولت روحاني افزوده مي شود، شباهت هاي جديدتري با دوران گذشته به چشم مي خورد. اين در شرايطي است که حسن روحاني يک از منتقدين اصلي تحرکات احمدي نژاد در گذشته بوده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html